Wachttijden

Langere wachttijden

Helaas zijn onze wachttijden momenteel langer dan gewenst. In verband met budgetafspraken met sommige zorgverzekeraars, kunnen de wachttijden per zorgverzekeraar verschillen. Hieronder vind je een overzicht van de wachttijden per verzekeraar.

Let op: Onze wachttijden gelden vanaf het moment van aanmelden via je huisarts.

Ook zijn er verschillen in de wachttijden tussen onze locaties, afhankelijk van het aantal aanmeldingen in de regio. Klik hieronder op jouw zorgverzekeraar voor meer informatie en de mogelijkheid tot wachtlijstbemiddeling

Verzekeraar

Gemiddelde wachttijd

47 weken

bijgewerkt: 10-12-2024

53 weken

bijgewerkt: 10-12-2024

8 weken

(afhankelijk van locatie)

bijgewerkt: 10-12-2024

8 weken

(afhankelijk van locatie)

bijgewerkt: 10-12-2024

24 weken

bijgewerkt: 10-12-2024

57 weken

bijgewerkt: 10-12-2024

6 weken

(afhankelijk van locatie)

bijgewerkt: 10-12-2024

8 weken

(afhankelijk van locatie)

bijgewerkt: 10-12-2024

Patiëntenstop: Wij kunnen helaas geen nieuwe aanmeldingen verwerken en nieuwe patiënten van deze verzekeraar in zorg nemen.
Aanmeldstop: Wij kunnen helaas geen nieuwe aanmeldingen verwerken. Aangemelde patiënten uit het verleden die momenteel op de wachtlijst staan kunnen nog wel in zorg komen na verstrijken van de wachttijd.

Wachtlijstbemiddeling

Wanneer je de wachttijd te lang vindt, kun je altijd contact opnemen met je zorgverzekeraar en vragen om wachtlijstbemiddeling. Je zorgverzekeraar dient er in beginsel zorg voor te dragen dat je binnen 8 weken vanaf het eerste contact met een zorgaanbieder een intakegesprek krijgt, en dat je voorts binnen 8 weken na de intake een behandeling kan starten. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen (de Treeknorm).

Klik hierboven op het logo van jouw zorgverzekeraar als je met wachtlijstbemiddeling wilt starten.