Wachttijden

Langere wachttijden

Helaas zijn onze wachttijden momenteel langer dan gewenst. In verband met budgetafspraken met sommige zorgverzekeraars, kunnen de wachttijden per zorgverzekeraar verschillen. Hieronder vind je een overzicht van de wachttijden per verzekeraar. ADHDcentraal geeft geen advies over welke zorgverzekering voor jou het best passend is. 

Let op: onze wachttijden gelden vanaf het moment van aanmelden via je huisarts.

Klik hieronder op jouw zorgverzekeraar voor meer informatie en de mogelijkheid tot wachtlijstbemiddeling

Verzekeraar

Gemiddelde wachttijd

57 weken

bijgewerkt: 10-07-2025

9 weken

bijgewerkt: 10-07-2025

60 weken

bijgewerkt: 10-07-2025

52 weken

bijgewerkt: 10-07-2025

40 weken

bijgewerkt: 10-07-2025

31 weken

bijgewerkt: 10-07-2025

Aanmeldstop

bijgewerkt: 10-07-2025

8 weken

bijgewerkt: 10-07-2025

Aanmeldstop: Wij kunnen helaas geen nieuwe aanmeldingen verwerken. Aangemelde patiënten uit het verleden die momenteel op de wachtlijst staan kunnen nog wel in zorg komen na verstrijken van de wachttijd.

Wachttijden per locatie

Ook zijn er verschillen in de wachttijden tussen onze locaties, afhankelijk van het aantal aanmeldingen in de regio. Je wordt aangemeld voor een locatie dicht bij jouw woonplaats. Dit doen we zodat de afspraken op locatie plaats kunnen vinden. Doorgaans zijn de wachttijden binnen de Randstad langer dan daarbuiten. Zodra jouw wachttijd verstreken is, nodigen we je uit voor een afspraak. Op dat moment kun je kijken of er een locatie is waar je sneller geholpen kunt worden. Bekijk hier de gemiddelde wachttijden per locatie. 

Wachtlijstbemiddeling

Wanneer je de wachttijd te lang vindt, kun je altijd contact opnemen met je zorgverzekeraar en vragen om wachtlijstbemiddeling. Je zorgverzekeraar dient er in beginsel zorg voor te dragen dat je binnen 4 weken vanaf het eerste contact met een zorgaanbieder een intakegesprek krijgt, en dat je voorts binnen 10 weken na de intake een behandeling kan starten. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen (de Treeknorm).

Klik hierboven op het logo van jouw zorgverzekeraar als je met wachtlijstbemiddeling wilt starten.