Infomedics

Financiële uitleg bij factuur van Infomedics

Je hebt van Infomedics een factuur ontvangen omdat ADHDcentraal geen contract heeft met jouw zorgverzekeraar. Hierdoor is het niet mogelijk om de kosten van de behandeling direct met jouw zorgverzekeraar af te handelen. Op deze pagina lichten we toe hoe de financiële afhandeling van de behandelkosten in zijn werk gaat. We raden je aan de inhoud goed te lezen om vertraging bij de vergoeding van de zorgkosten te voorkomen.

Ik heb een factuur van Infomedics ontvangen, wat moet ik hiermee doen?

De factuur vanuit Infomedics is hoger dan het bedrag dat ik moet betalen, hoe komt dat?

Veelgestelde vragen bij Infomedics facturen en betalingsherinneringen

Wat te doen met een factuur vanuit Infomedics.

Voor een soepele afhandeling is het belangrijk dat je de volgende stappen volgt:

  1. Sla een kopie van de factuur op voor jezelf of noteer de betaalgegevens die op de factuur staan.
  2. Stuur deze volledige factuur (digitaal of per post) direct naar de zorgverzekeraar waar je verzekerd was in de behandelperiode die op de factuur vermeld staat.
  3. Van je zorgverzekeraar ontvang je een vergoedingsoverzicht. Hierop staat vermeld hoeveel je van hen vergoed krijgt.
  4. Stuur dit overzicht direct per mail naar: vergoedingen@adhdcentraal.nl.
  5. Vanuit vergoedingen@adhdcentraal.nl (uiterlijk binnen 5 werkdagen) ontvang je per mail onze berekening met daarin het bedrag vermeld dat daadwerkelijk aan Infomedics betaald dient te worden. Klik hier voor meer details over de berekening van dit bedrag.
  6. Je betaalt het door vergoedingen@adhdcentraal.nl aangegeven bedrag aan Infomedics. Het restant bedrag zal ADHDcentraal als coulance voor eigen rekening nemen.

Let op: Je blijft zelf verantwoordelijk voor de betaling van de factuur.

Uiterste datum aanlevering vergoedingsoverzicht

Stuur jouw vergoedingsoverzicht(en) met zorgkosten van ADHDcentraal binnen zes maanden na ontvangst van de factuur van Infomedics naar vergoedingen@adhdcentraal.nl. Daarna zal je vergoedingsoverzicht niet meer in behandeling genomen worden.

De factuur van Infomedics is hoger dan het bedrag dat ik moet betalen, hoe komt dat?

Omdat wij geen contract hebben met jouw zorgverzekeraar, ontvangt je een factuur met de volledige zorgkosten van jouw diagnostiekdag en/of behandeling bij ADHDcentraal. Het volgende dien je aan Infomedics te betalen:

Het deel van het totaalbedrag dat vergoed wordt door jouw zorgverzekeraar. Dit bedrag vind je in het vergoedingsoverzicht vanuit je zorgverzekeraar. 

Je (restant) eigen risico bij je zorgverzekeraar (per jaar).

Dit bedraagt minimaal € 385,- jaarlijks (eventueel vrijwillig verhoogt tot maximaal € 885,-). Kijk hiervoor op je polis van je zorgverzekeraar.

Indien behandeling met medicatie, betaal je een eigen bijdrage voor medicatie.

Dit bedraagt maximaal € 250,- per jaar. Informeer hierover bij je zorgverzekeraar.

Een persoonlijke bijdrage aan ADHDcentraal van € 250,- (eenmalig).

 

Uiteraard hoef je dit niet zelf te berekenen. Als je het vergoedingsoverzicht van jouw zorgverzekeraar naar ons opstuurt, maken wij de berekening (zie hierover bovenstaand stappenplan). 

Contact

Als je nog vragen hebt over het facturatieproces kun je het beste mailen naar vergoedingen@adhdcentraal.nl.
Telefonisch is de financiële administratie te bereiken op maandag en woensdag van 13.00 tot 15.00 uur op het nummer 088 3131 231.