Over ons

ADHDcentraal is ontstaan uit de wens om het anders te doen in de GGZ, én om het zelf beter te doen. Dat betekent dat iedereen die bij ADHDcentraal werkt, geïnteresseerd is in de patiënt. De patiënt staat centraal, de organisatie is niet leidend. Door te focussen op een specifieke doelgroep bieden wij een hoog kwaliteitsniveau en efficiënte zorg. Glasheldere diagnostiek en behandeling, constante kwaliteit en het streven alles in één keer goed te doen.

 

Onze Missie:

Diagnostiek en kortdurende behandeling van topkwaliteit leveren aan volwassen patiënten met ADHD.

Specialisatie

Het succesvol behandelen van een aandoening vraagt in veel gevallen specifieke kennis. Specialisatie op een bepaald onderwerp maakt het mogelijk de kennis van een bepaald ziektebeeld te verdiepen, als professional, maar ook als organisatie. We zien binnen de zorg op verschillende gebieden deze specialisatie al tot stand komen. Met ADHDcentraal richten wij ons binnen de GGZ specifiek op ADHD; een beter behandelresultaat voor patiënt, met optimale inzet van de zorgprofessionals en minimale zorgkosten voor de maatschappij.

Aandacht voor diagnostiek als basis voor een goed behandeltraject

Het belangrijkste moment binnen een behandeltraject is de diagnostiek. Op basis van de bevindingen binnen de diagnostiek is het immers mogelijk het juiste traject in te zetten. Uniek bij ADHDcentraal is dat we de diagnose in één dag stellen. Waar mogelijk zetten we objectieve meetinstrumenten in, om zo de zorgprofessional optimaal te ondersteunen bij het komen tot een afgewogen oordeel met betrekking tot de diagnostiek. Binnen ADHDcentraal maken we gebruik van de QBtest.

Patiënt staat centraal

Een belangrijke randvoorwaarde voor goede zorg is de organisatie. Die moet gebouwd zijn rond de behoefte van de patiënt en niet andersom. Dat is onze visie. Dit betekent in de praktijk dat de patiënt nauw betrokken wordt bij alle besluitvorming gedurende het gehele proces van diagnostiek en behandeling. Alle afspraken met patiënt worden zo gepland dat deze optimaal aansluiten bij de behoefte van de patiënt: waar mogelijk gecombineerde afspraken op één dag, waar mogelijk via beeldbellen in plaats van ‘Face-to-Face’. Gelukkig zien wij dit ook terug in de tevredenheid van onze patiënten.