voor meer informatie en aanmelden:

ZOEK

Coronavirus – Vragen en Antwoorden

by | Mar 16, 2020 |

Coronavirus – Vragen en Antwoorden

Waarom worden deze maatregelen nu getroffen?

Wereldwijd worden er maatregelen genomen om de snelheid waarmee mensen besmet raken met het Coronavirus te vertragen. ADHDcentraal wil als gezondheidsinstelling helpen de verspreiding van het Coronavirus te verminderen en het besmettingsrisico voor haar patiënten en medewerkers minimaliseren. Dit is mogelijk door via beeldbellen onze normale werkzaamheden te continueren.

Deze maatregelen vinden plaats met inachtneming van de kwaliteit en dienstverlening die u van ons gewend bent.

Is mijn geplande afspraak met ADHDcentraal via beeldbellen?

JA: in principe worden alle behandel- en diagnostiekafspraken bij ADHDcentraal de komende periode verricht via beeldbellen.

Als er een medische noodzaak is om op onze locatie onderzocht te worden, komt u uiteraard naar onze locatie.

Ik heb geen mogelijkheid tot beeldbellen. Zijn er andere opties?

Als beeldbellen via een laptop / desktop met camera en microfoon niet mogelijk is, zijn er twee opties; u kunt beeldbellen via uw telefoon of bellen zonder beeld. Stem dit tijdig af met uw behandelaar.

Hoe werkt het met wegen tijdens het medicatieconsult, en het meten van mijn bloeddruk?

Uw behandelaar zal met u overleggen hoe hier mee om te gaan. Waar nodig kunt u thuis uw gewicht meten en doorgeven aan uw behandelaar. Als het nodig is om een bloeddrukmeting te doen, zal er naar een oplossing gezocht worden. Indien nodig bent u uiteraard welkom op onze locatie voor een bloeddrukmeting. 

Hoe lang zal de periode zijn dat de afspraken via beeldbellen zullen verlopen?

Momenteel is er nog geen zicht op het einde van de maatregelen ter beperking van de verspreiding van het Corona virus. We volgen de ontwikkelingen op de voet en zodra het mogelijk is, gaan we weer over op onze gebruikelijke manier van werken. We houden u hier uiteraard goed van op de hoogte via uw mail en onze website.

Kan mijn afspraak naar een latere datum verplaatst worden, zodat ik mijn afspraak op jullie locatie heb?

Momenteel weten we niet hoelang de maatregelen ter beperking van de verspreiding van het Coronavirus zullen duren en zullen we dus nog geen nieuwe afspraak met u kunnen maken. We zouden het erg jammer vinden als we het afgesproken moment niet kunnen gebruiken om u te helpen. We hebben goede ervaring opgedaan met beeldbellen en willen u graag uitnodigen dit te proberen.

Waar kan ik terecht voor technische problemen?

Loopt u tegen technische problemen? Bel onze servicedesk: 088-1810202. Er wordt opgenomen met “HandsOn, Team Groen”.

Is het mogelijk om mijn internetverbinding voor het gesprek met de behandelaar te testen?

U ontvangt 2 dagen voor uw gesprek een uitnodiging met link voor uw videogesprek. Via die link kunt u al zien of uw geluid, camera en internetverbinding goed werken.

Houd ik dezelfde behandelaar?

Ja. De overgang naar beeldbellen zal niet leiden tot het wisselen van behandelaar. Als uw vaste behandelaar ziek is zullen wij, volgens onze zorgstandaard, zo veel mogelijk zorgen voor vervanging.

Hoe werkt het met nieuwe aanmeldingen? Gaan die nog door?

We hebben geen patiëntenstop. U kunt gewoon verwezen worden door uw huisarts.